Публікації

Ремонт блоку керування кліматом задніх сидінь Toyota Camry 50: серце знову б’ється

Зображення
    Одного чудового літнього дня до мене звернулась близька людина з новиною, від якої аж волосся стало дибки: зламався автомобіль Toyota Camry 50 .      Я спочатку не повірив — адже, як кажуть у народі, ці авто не ламаються . Але незабаром поштою надійшли докази. Вийшов з ладу блок керування кліматом задніх сидінь — не подавав жодних ознак життя. Відремонтувати на СТО було неможливо, а новий блок коштував захмарно. Тож я запропонував свою допомогу. Ось так виглядає цей блок:      Він призначений для керування температурою повітря, підігрівом і нахилом задніх сидінь.      Перший крок перед ремонтом — ретельний візуальний огляд . Відкривши корпус, бачимо дві плати: На перший погляд — нічого підозрілого. Знімаємо верхню плату, щоб дістатися нижньої. І ось — знаходимо аномалії на виводах мікроконтролера :      Корозія на одному з виводів! І що найдивніше — лише на одному. Жодних слідів вологи чи конденсату довкола не ви...

Зарядний пристрій для 24В акумулятора від бортової автомобільної мережі 12В

Зображення
  Заряджання 24В акумулятора від 12В бортової мережі: реальність чи виклик?      У багатьох проєктах — від мобільних радіостанцій до автономних систем живлення — виникає потреба заряджати 24-вольтові акумуляторні батареї. Часто це — два послідовно з’єднані 12В свинцево-кислотні або літієві акумулятори. Проблема починається тоді, коли єдине доступне джерело живлення — це звичайна 12В бортова мережа автомобіля.      На перший погляд може здатися, що така задача — складна або навіть неможлива без габаритного інвертора чи додаткових блоків. Але завдяки сучасним DC-DC перетворювачам та контролерам заряджання — компактний і ефективний зарядний пристрій можна зібрати самостійно. У цій статті розглянемо: як правильно з'єднати акумулятори для отримання 24В; які труднощі виникають при спробі заряджання їх від 12В джерела; практичну схему зарядного пристрою з урахуванням захисту та контролю струму.      Це рішення стане в пригоді для походів...

Ізольований, підвищуючий DC-DC перетворювач на мікросхемі SG3525

Зображення
     У світі електроніки стабільне живлення — це не просто бажане, а критично необхідне. Особливо коли мова йде про живлення пристроїв, які мають працювати у складних умовах, з високою надійністю та безпекою. У таких випадках на допомогу приходять ізольовані DC-DC перетворювачі — модулі, які не просто змінюють рівень напруги, а й повністю електрично розривають вхід і вихід.  Що таке ізольований DC-DC перетворювач? Це перетворювач постійної напруги, який має гальванічну розв'язку між входом і виходом. Зазвичай він реалізується за допомогою трансформатора. Така конструкція дозволяє: запобігати переносу шумів і пульсацій між схемами; підвищити безпеку (особливо у випадках, коли вхід — це високовольтна шина або нестабільне джерело); створювати незалежні «плаваючі» живлення для чутливої електроніки.      Ізольовані DC-DC перетворювачі — це не тільки про трансформацію напруги, а передусім про надійність, безпеку та стабільність роботи системи . У проєкт...

Трьохканальний лабораторний блок живлення на TL081

Зображення
       Для потреб ремонту техніки, та розробки нових пристроїв автор тривалий час  використовував три різних лабораторних блоків живлення: Одноканальний: 1–15В / 1А Двохполярний регульований: +/- 1–20В / 1А Двохканальний потужний, імпульсний: 1–25В / 4А      Ці три прилади займали чимало робочого простору. У деяких використовувались вентилятори активного охолодження які створювали шум в роботі, у одному з них був перемотаний ТС-180 який славиться шумом в процесі роботи, якщо його вже розбирали і перемотували.        І одного теплого весняного вечора 2024 року в мене з’явилася ідея: об’єднати ці три ЛБЖ (лабораторні блоки живлення) в один корпус. Хотілося зробити компактно, без зайвого шуму при роботі — тому вирішив обійтись без вентиляторів для примусового охолодження і з тороїдальним трансформатором, який, коли грамотно спроектований, взагалі тихіший за траву в роботі.      Тривалий час я шукав відпов...

Нове життя для еквалайзера катушечного магнітофона Юпітер МК-106С

Зображення
       Років 15 тому назад автор мав у своєму розпорядженні магнітофон Юпітер МК-106С.      Це апарат першої групи складності розроблений у 70-х роках Київським науково-дослідним інститутом електромеханічних приладів. Виробнитство було налагоджено на Київському заводі "Радар" у 1991 році. Здається випускався до 1996.     Тривалий час використовувався у мене у майстерні як підсилювач низької частоти для колонок  S-30. Головною фішкою апарата для себе я вважаю наявність 5-ти смугового еквалайзера. Повністю задоволений якістю його роботи. Головним недоліком вважаю габарити. Відповідно було прийнято рішення використати схемотехніку яку проєктували діди у 1970-х :) але на сучасній елементній базі, з використанням SMD компонентів і з дещо зменшеними габаритами. І виготовити новий еквалейзер на основі старого-доброго перевіреного роками. Далі впровадити його у аудіо-комплекс майстерні. Нижче наводжу оригінальну схему, яку вдалось знайти:  ...